tisdag 16 december 2008

jordskalvet

nu ska jag vara som alla andra och skriva om skalvet.
vad jag läst så har alla varit sjukt rädda. jag reagerade knappt haha.
jag vaknade bara av att sängen skakade och av en trött jim som sa "vafan"
han gick upp och kollade ut genom fönstret för att se vad som hände.
allt han såg var en bil som backade. så vi trodde någon hade smällt hårt i förrådsdörren.
ja, för er som inte vet så är förrådsdörren precis under jims fönster.
sen så somnade vi om.

mobilen ringde sen och jag tror det var christer.
han berättade att det var ett jordskalv, jag reagerade fortfarande inte.
jag tänker fortfarande "sånt händer bara i usa och asien. fan inte i sverige"
men det var en väldigt rolig upplevelse må jag säga.
jag har ju aldrig varit med om det innan, inte ens när jag var i japan.

vill ni ha lite infomation?
skalvet ska ha haft en styrka på 4,7 på Richterskalan.
Det kraftigaste i Sverige på 100 år. lite skoj faktiskt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar