torsdag 15 januari 2009

förhållanden

att starta ett förhållande är ett stort steg, inte bara för dig utan för din partner med.
ni tar ett steg längre, ni riskerar er vänskap för att prova på kärleken.
jag själv tycker det är väldigt härligt med nyfunnen kärlek.
det pirrar i kroppen, man tänker på personen 24/7 och vill bara vara honom/henne nära.

jag fick höra av vissa människor att de tyckte att
jag och jim var jättejobbiga i början av vårt förhållande.
vi bara var med varandra hela tiden, både privat och i skolan.
mitt svar till de personerna var;
vad jag gör privat ska folk ta och skita i, jag umgås med vem jag vill vart jag vill.
och att vi umgicks i skolan var väl en självklarhet.
vi går i samma klass, ska jag dissa min pojkvän?
sen var det även så att jag inte umgicks med han hela tiden i skolan.
han umgicks med sina vänner och jag med mina, men folk tänker självklart INTE på det.
folk ser bara det dåliga i allt, men det är ju inget nytt. eller hur.

men trots att jag och jim blev tillsammans så glömde jag inte bort mina vänner
jag fanns där när de behövde hjälp, jag ställde upp för dem.
för en sak som verkligen är viktig när man är i ett förhållande,
är att inte glömma bort sina vänner.
vännerna kommer alltid att stå kvar vad som än händer.
tyvärr så ser inte alla det så här. många är blinda av kärleken.
många ser bara kärleken framför sig och vännerna lider.
så tänk er för när ni startar ett förhållande.
när kärleken tar slut vem står kvar då?
var inte säker på att vännerna du glömde stannar kvar.
man kan inte ta hur mycket skit som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar