måndag 5 januari 2009

dokumentär

jag satt och kollade på en dokumentär igår om syskonkärlek.
jag reagerade starkt på hur samhället och folket gör mot dessa människorna.
folk skriker saker till dem och t.o.m anmäler dem för misshandel även om de inte gjort något.
samhället tar deras barn ifrån dem och sätter dem i fosterfamilj.
hur sjukt är inte det? har barnet inte rätt till att vara med sin mamma?
något annat jag också reagerade starkt på är att mannen som då är broren,
åker i fängelse i två år för att ha haft sex med sin syster.
för det första så är båda med på det och för det andra,
varför är det bara killen som får fängelse? borde inte tjejen också få det?


jag säger inte att jag är för syskonkärlek men jag är heller inte mot det.
för dem som man såg i dokumentären var inte ens helsyskon
+ så hade de varit åtskilda under sin uppväxt och när de väl söker upp varandra,
så blir dem kära i varandra.


jag tror inte att man ser varandra som syskon om man varit från varandra sålänge.
när man växer upp tillsammans så tror jag man ser varandra på olika sätt,
men är man åtskilda från början så kan det kanske vara svårt att se varandra som syskon.
iallafall i vissa fall.


har ni inte sett dokumentären så ladda ner den, den är väldigt intressant.

1 kommentar:

  1. Jag har sett dokumentären och jag håller fullständigt med dig. Det är bra de tar upp samtalsämnet då jag tror det är en del som kommer i kläm. Framförallt barnen. Om du våldför dig på någon får du mindre straff än dessa syskon som varit tillsammans av kärlek.
    Pedofiler får mindre straff. Det är skrattretande.
    Ha det bra.
    Kram Smootie

    SvaraRadera